Fjerde gang for Thise Mejeri
For fjerde år i træk er Thise Mejeri udråbt som Danmarks mest bæredygtige brand af danske forbrugere indenfor fødevarer
Thise Mejeri er i 2019, 2020, 2021 og nu igen i 2022 udråbt som det mest bæredygtige varemærke indenfor fødevarer i Danmark. Undersøgelsen foretages af Sustainable Brand Index, som er Europas største undersøgelse af bæredygtighed og brands. Der indgår mere end 220 brands i undersøgelsen.
”Sidste år var vi meget glade og positivt overrasket over, at vi kunne indtage hæderspladsen blandt store og velkendte varemærker for tredje gang i streg. At vi gentager bedriften, får os alle her på mejeriet til at sende mange venlige tanker og en stor tak til de mange forbrugere, som har peget på os. Det er en særlig ære at blive tildelt hæder fra de mennesker, som hver dag tager vores produkter ned fra hylderne”, siger Poul Pedersen, adm. direktør på Thise Mejeri.
Det et bredt udsnit af danske forbrugere, der har kåret Thise Mejeri som det mest bæredygtige varemærke inden for fødevarer i Danmark i 2022. I alt er 900 varemærker fra de nordiske lande blevet vurderet af cirka 58.000 respondenter.
”Vi har ikke en trylleformular, når det handler om bæredygtighed. Udgangspunktet er vores værdier: Økologi, Kampgejst og Ordentlighed. De sætter rammen for, hvorledes vi gerne vil og skal arbejde, samt hvilke værdier, vi mener, der kendetegner os, og som vi meget gerne vil forbindes med. Vi har fx besluttet at stoppe for al brug af soja i foderet til vores dyr med virkning fra oktober 2022. Samtidig har mange forbrugere rost os for, at alle Thise’s køer har fået mere plads, end det økologiske regelsæt kræver. Det er skridt i den rigtige retning til gavn for dyrevelfærd og klimaet, og noget, som vores kunder lægger mærke til. Vi fortsætter ufortrødent ud ad den vej”, fortæller Poul Pedersen.
