Thise Mejeri henter uventet hæder

For andet år i træk er Thise Mejeri kåret som Danmarks mest bæredygtige brand af danske forbrugere indenfor fødevarer.

Thise Mejeri er i 2020 kåret som det mest bæredygtige varemærke indenfor fødevarer i Danmark. Dermed gentager Thise Mejeri bedriften fra 2019. Det viser Europas største undersøgelse af bæredygtighed og brands (varemærker), Sustainable Brand Index.  Der var 224 brands med i den danske undersøgelse.

”Det havde jeg ikke set komme. Sidste år var jeg meget glad og positiv overrasket over, at vi kunne indtage hæderspladsen blandt meget store og velkendte varemærker i undersøgelsen. At vi gentager bedriften, får os alle her på mejeriet til at sende mange venlige tanker og en stor tak til de mange forbrugere, som har peget på os. Det er en særlig ære at blive tildelt hæder fra de mennesker, som hver dag tager vores produkter ned fra hylderne”, forklarer Poul Pedersen, direktør på Thise Mejeri.

Det et bredt udsnit af danske forbrugere har kåret Thise Mejeri som det mest bæredygtige varemærke inden for fødevarer i Danmark i 2020. I alt er 900 varemærker fra de nordiske lande blevet vurderet af 58.000 respondenter.

”Vi har ikke en trylleformular, når det handler om bæredygtighed. Udgangspunktet er vores værdier; Økologi, Kampgejst og Ordentlighed. De sætter rammen for, hvorledes vi gerne vil og skal arbejde, samt hvilke værdier vi mener, der kendetegner os, og som vi meget gerne vil forbindes med. Ordentlighed er det ord, som vi i Thise forbinder mest med bæredygtighed og samfundsansvar”, siger Poul Pedersen.

Fakta:
Om Thise Mejeri

Thise Mejeri er et selvstændigt andelsmejeri med 70 andelshavere som ejere. Thise har i nu mere end 30 år været en pionervirksomhed indenfor økologisk mejeribrug med forædling af mælk til et bredt sortiment af mejeriprodukter. Mejeriet beskæftiger næsten 250 medarbejdere. Den årlige omsætning er på godt 1 mia kr., hvoraf ca. 70% sælges i Danmark, og de resterende 30% eksporteres til især de nære markeder omkring Danmark.

Fakta:
Om Sustainable Brand Index

Sustainable Brand Index™ er Europas største uafhængige undersøgelse af bæredygtige hos en lang række virksomheder og varemærker. Undersøgelsen er baseret på mere end 58 000 interviews med forbrugere i Skandinavien, Holland og de Baltiske lande. Undersøgelsen afdækker blandt andet hvordan forbrugere oplever virksomheders arbejde med bæredygtighed og virksomhedernes konkrete bæredygtighedsinitiativer.